Wednesday, January 14, 2009

cerita baru aku

ntah kenape aku rasa mcm nak cerita kat semua.start dari hari ni, aku nak cerita kat semua orang ape aku rasa.aku nak kongsi cerita dengan semua orang. baru td aku chat dengan sorang kawan baru...tak payah la sebut nama dia. yang penting, dia dah bertunang. bahagia harapnya sampai bila-bila. semenjak dua menjak ni...cerita kawen je yang banyak aku dgr. bulan lepas...kawan baik aku time blaja kat Segamat dulu dah pn kawen. grand sangat reception die. baju die..wah..meletop. pergi wedding orang ni memang best...dapat jumpa ramai orang. yang paling penting aku dapat jumpa kawan-kawan baik aku time kat Segamat dulu...BO,THAQIF,SALEH,MYRA and of course Neno and i was there with my very best friend Anna.lengkap rasanye hari tu.

well, back to the story....aku bahagia n happy tgk org lain happy.kawan baru aku ni...dah couple dgn tunang die more thn 6-7 years..akhirnya bertunang jugak and dah nak kawen pon. aku teruja tgk orang mcm tu. bagi aku..setahun pon agak lame, apetah lagi 6 7 tahun!!aku respect diorg!!ape yang aku fikir sekarang...mcm mane nak jd macam tu.

to all my beloved friends...sorry for not updating you guys with my latest status and everything. tak banyak yg berubah. PuteriDiera masih lagi orang yg sama mcm dulu. attitude aku, cara aku.sayang aku kat korang, masih same. ape pon, hari-hari aku, ape aku buat, aktiviti aku semua, sangat banyak yang berubah. insyaallah..aku berubah ke arah kebaikan.*amin*.aku kini milik seseorang. seseorang yang aku respect sangat. dulu die mcm abang aku. aku respect die mcm die ni part of my family mmbr dh.

this is how things started...since aku kenal die...kitorg tak la rapat sangat, tapi kitorg tau whatz happening to each other. die antara orang yang aku mudah sgt nak rapat walaupun watak die mcm agak berlagak la kan. tp i dont care coz i do have that kind of watak jugak. tp kami tak berlagak sebenarnye. kami friendly. dah lama-lama tu, aku rasa makin rapat dengan die. aku dapat rasa yang die ni caring orangnye, respect orang, baik hatinya. hmmm..tak perlu la nak puji lebih2 sbb mmg la aku akan puji die kan. tapi itu lah hakikatnya. pada awalnya jugak...aku langsung tak terfikir nak ada ape2 hubungan dgn die sbb aku betol2 anggap dia mcm abang aku. tapi dah lama-lama tu....dari rasa suka jadi sayang n cinta. itu la kehidupan. macam-macam boleh jadi kan??

macam mana aku boleh jadi milik die??...tak mudah!!masa mula-mula rapat, aku dapat rasa yang die caring sgt. dia ambil tau pasal aku. dia macam 'mancari-cari' aku bile aku diam. dah lama-lama sikit...die ckp yang die kesah pasal aku. lepas tu, die cakap die 'sayang'. aku memang taknk layan sgt perasaan masa tu..aku cuma anggap 'sayang' die tu sbg 'sayang' seorang abg kepada adik. aku cuba nak elakkan diri daripada die. tapi tak mampu. dia dah start nak telefon aku and borak2 panjang. aku masih jugak cuba nak elak daripada die. tapi die makin dekat..lagi jauh aku nak pergi, makin dekat die datang. die mula ckp ape yang die rasa kat aku..die mula luahkan perasaan. sweet sgt. tapi aku masih kuat. aku tak cakap ape-ape pon...ape yang mampu aku cakap...aku masih belum boleh ade ape-ape dengan die. die respect ape aku cakap....TAPI...die tak mengalah!! die cube lagi!!die datang lagi dekat!! ya Allah...kuat betol tarikan die. hidup yang aku jalani macam biasa je...tapi sbb ada die yang slalu 'ganggu' aku, aku rasa hidup ni makin sempurna. makin bahagia. aku hargai die n aku terima die sbb aku tahu die tak main-main. wahai kawan-kawan...itulah yang terjadi. bukan fizikalnya yang aku pandang..bukan hartanya yang aku nak tadah, tapi dirinya lah yang aku cari n inginkan.

sekarang...aku bahagia. dah lama tak rasa bahagia macam ni. bagi yang tahu ape aku rasa sebelum ni...tau la. bagi yang tak tahu ape2....ini lah hidup aku sekarang.bahagia.bagi yang nampak aku macam happy sebelum nie...sebenarnya aku tak happy. now, aku ada die, aku bahagia. aku gembira. aku respect die. dan yang penting...aku tahu..die bahagia ada aku. die bangga ada aku. die hargai aku. die letakkn aku di tempat tertinggi.