Thursday, May 28, 2009

my engagement@02052009














engagement!!finally...diera dah jadi tunang orang.menjadi tunang kepada jejaka yang bernama Redza Khomeini bin Abdullah. its like a dream cme true. sebelum ni diera seronok tgk org dah bertunang and berkahwin. bahagia sangat bile tgk org. memang dr dulu i impikan utk bertemu seorang jejaka yang tepat dan bertunang dan bernikah dan hidup bahagia. semua org pun impikan semua ni. 2 May telah menjadi salah satu sejarah dalam hidup diera. pd tarikh tu, diera bergelar tunangan orang. bahagia sekali hari itu, sempurna sungguh majlis yg diadakan walaupun tak ramai yg dijemput dan segalanya serba sederhana.

sepanjang persiapan majlis pertunangan kami..banyak sekali rintangan dan dugaan yang kami tempuh. betul kata org tua tua, bile nak melangkah ke alam yg lagi satu nie, byk dugaan akan dtg. ape yg diera buat ialah tabah dan sabar. sebenarnya, memang diera jd org yang sgt penyabar tika itu. hanya tuhan yang tahu ape yang diera tempuh dan rasa. ape2 pun, tuhan takkan uji kita klau Dia tahu kita tk dpt tanggung semua itu. segala rintangan itu adalah ujian dari-Nya. jika kite tk putus asa, pasti boleh lakukannya. akhirnya diera berjaya harungi semua dugaan yg dtg. lega rasanya.

segala persiapan utk majlis berjalan dengan lancar. cincin ialah benda pertama yang kitorg dapatkan. penting!!hehe.makanan kami tempah dengan Alfafa Catering.mini pelamin yang dihiasi dengan bunga bunga hidup tu ditempah dr Aida..im nt sure whtz d name of her company. the best part is shopping for barang hantaran. seronok sgt.

as for him:
Zegna perfume, cincin, sirih, Aigner shirt, cupcakes from wondermilk, Lab series toiletries and finally Quran+sejadah.

as for me:
cupcakes@wondermilk, cincin from Le Lumier+sirih, MAC make-up, Hogo Boss heels and finally Quran+sejadah.

hehehe....yang penting semua gubahan hantaran tu diera yang buat sendiri dengan bantuan mama and my cousin. fun tau dpt buat hantaran sendiri.

tiada kata yang dpt diungkap selain tersenyum gembira mengenangkan tentang majlis yg sederhana itu. bagi semua yang hadir pada hari itu, thank you so much. and for those yang tk dpt dtg ke majlis tu, doakan kami dr jauh ye. bagi yang tk dijemput, jgn terasa hati, bukan tknk jemput tp majlis ni hanya sederhana sahaja dan insyaallah akan dijemput pada majlis persandingan kelak. INSYAALLAH. doakan kami supaya berkekalan dan cepat2 mendirikan masjid ya.


sayang kamu semua.